10 клас (креслення)


Сенчанська ЗОШ І-ІІІ ступенів
                                                                         Погоджено
                  Заступник директора з навчальної
                         роботи_____________ Т.О. Балагура
                       «____»___________________20___ р.
                 Заступник директора з навчальної
                        роботи_____________ Т.О. Балагура
                       «____»___________________20___ р.

Календарне планування
уроків креслення 
у  10  класі
Сенчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів
на 2016 - 2017 навчальний рік
за програмою
Міністерства освіти і науки України
Курс за вибором для 8-11 класів
(Лист Міністерства освіти і науки України
№1/11-3580 від 22.08.2001 р.)


                                     

                                          Розглянуто на засіданні МО математичного циклу
                                          Протокол № ______ від «_____»_______________20_____р.
                                                                                  Голова  МО _________ Р. М. Ємець
                                                                 

                                                                         Вчитель         Ю. І. Жоров



    
Складено до підручника: Сидоренко В. К.;  Креслення 8-9 клас,  підручник для учнів загальноосвітніх навчально-виховних закладів.– К: Школяр,  2003. – 239 с.: іл.
     Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Лист Міністерства освіти і науки України №1/11-2805 від 07.07.2003 р.)

Річна кількість годин – 35
Кількість годин на тиждень – 1
Практичних робіт – 10
Тематичних оцінювань –  4

























Погоджено
Заступник директора з навчальної
роботи
_____________  Т. О. Балагура
«_____»_________________20___р.

Креслення
              10 клас
І семестр

Календарно-тематичний план
зан.
К-сть год.

Зміст навчального матеріалу
Дата
10 кл.
Примітки

9
Правила оформлення креслень


1

1
  Тема. Навчальний предмет «Креслення», Значення крес­лення в практичній діяльності людей; короткі відомості з іс­торії розвитку креслення. Місце креслень серед інших видів графічних зображень. Сучасні методи виконання креслень. Інструменти, приладдя і матеріали для виконання креслень. Раціональні прийоми роботи інструментами. Організація робочого місця.
Завдання. На аркуші білого паперу, користуючись крес­лярськими інструментами, провести по п'ять вертикальних, горизонтальних і похилих ліній довжиною 100 мм на відста­ні 10 мм одна від одної під кутом 45 або 60°. Треба намага­тися проводити всі лінії однакової товщини, раціонально і красиво розміщувати групи ліній на аркуші.


2
1
Тема. Поняття про державні стандарти. Формати. Основний напис креслення.
Завдання. На аркуші білого паперу А4 накреслити суціль­ною товстою основною лінією рамку і основний напис у правому нижньому куті рамки. Основний напис розмістити вздовж довгої сторони аркуша.


3
1
Тема. Лінії: суцільна товста основна, суцільна тонка, суцільна хвиляста, штрихова, штрихпунктирна тонка, штрихпунктирна з двома точками.
Пр. робота №1. На аркуші білого паперу провести по п'ять паралельних ліній трьох типів. Довжина ліній 100 мм, від­стань між ними —10 мм, відстань між типами ліній — 20 мм.
Накреслити два кола діаметрами 20 і 30 мм. Звернути увагу на використання штрихлунктирної лінії (положення центра кола повинно визначатися перетином штрихів, а не точкою). Кінці осьових і центрових ліній повинні виступати за контури зображення предмета (кола) не більш як на 5 мм.


4
1
Тема. Креслярський шрифт. Літери, цифри і знаки на крес­леннях.
Завдання. Виконати написи в попередній роботі шрифтом 5 або 7. Написати своє прізвище, ім'я, слова «Креслив», «Перевірив». Заповнити основний напис креслення (назва роботи «Типи ліній»).


5
1
Тема. Нанесення розмірів, виносна і розмірна лінії, стрілки, знаки діаметра, радіуса, позначення товщини і довжини де­талі написом, розміщення розмірних чисел.
Завдання. Виконати вправи на нанесення розмірів. Накреслити многокутник, два кола діаметрами 50 і 30 мм, дві дуги радіусами 30 і 13 мм. Нанести необхідні розміри.



6
1
Тема. Масштаби. Застосування і позначення.
Пр. робота №2. Виконати креслення деталі «Прокладка» за поданими половинами зображень, які розділені віссю симет­рії (2 мм).
Нанести розміри, зазначити товщину деталі написом. Масштаб зображення 1:2.


7
1
Тема. Поділ кола на рівні частини.
Завдання. Виконати креслення прокладки, яке потребує для побудови ділення кола на рівні частини.


8
1
Тема. Спряження. Спряження двох прямих; кола і прямої дугами заданого радіуса.
Завдання. Виконати вправи на побудову спряжень: пара­лельних прямих; прямих, які утворюють прямий, гострий і тупий кути; прямої з дугою заданого радіуса.


9
1
Тема. Застосування спряження при побудові креслення де­талі.
Пр. робота №3. Виконати креслення плоскої деталі, для зображення якої потрібне застосування спряження. Визначити масштаб зображення. Нанести розміри, товщину деталі позначити написом (4 мм).




Тематичне оцінювання



6
Способи проеціювання


10
1
Тема. Проеціювання. Центральне і паралельне проеціюван­ня. Прямокутне проеціювання. Проеціювання на одну пло­щину проекції.
Завдання. Виконати креслення деталі за наочним зображен­ням. Креслення повинне складатися з однієї проекції. На­нести розміри. Товщину деталі показати написам.


11
1
Тема. Проеціювання на дві і три площини проекцій.
Завдання. За наочним зображенням виконати креслення деталі на три площини проекцій. Нанести розміри.


12
1
Тема. Розміщення виглядів на кресленні. Вигляд спереду, вигляд зверху, вигляд зліва. Визначення головного вигляду на кресленні.
Завдання. За трафаретом виконати креслення предмета, на­нести розміри. На трафареті наведено головний вигляд предмета, а на виглядах зверху і зліва — лише обриси за­гальної форми, що відповідають проекціям предмета. Ро­бота зводиться до доповнення виглядів лініями, яких не вистачає.


13
1
Тема. Знаходження на кресленні вершин, ребер і граней -предмета.


14
1
Пр. робота №4. За наочним зображенням накреслити три вигляди деталі, нанести її розміри. Знайти на виглядах проекції: точки А, ребра ВС, граней, позначених на наочному зображенні. Виділити (пофарбувати олівцем) на всіх виглядах ту грань деталі, яка не паралельна жодній з площин проекцій.


15
1
Тема. Моделювання за кресленням.
Завдання. За двома виглядами деталі накреслити третій, нанести розміри. Дома зробити модель цієї деталі з картону або дроту.




Тематичне оцінювання



                                                            
                                  


Погоджено
Заступник директора з навчальної
роботи
________________________ Т. О. Балагура
«_____»______________________________20___р.
Креслення
              10 клас
ІІ семестр

Календарно-тематичний план
зан.
К-сть год.

Зміст навчального матеріалу
Дата
10 кл.
Примітки

9
Аксонометричні проекції.


16
1
Тема. Аксонометрична проекція: утворення і побудова (по­ложення осей). Фронтальна диметрична проекція плоскогранних предметів.
Завдання. За кресленням виконати фронтальну диметричну проекцію плоскогранного предмета, який має циліндричний отвір.


17
1
Тема. Ізометрична проекція плоскогранної деталі.
Пр. робота №5. За двома виглядами деталі побудувати її ізометричну проекцію.


18
1
Тема. Ізометричні проекції кіл. Еліпс як проекція кола. По­будова овала.
Завдання. Побудувати овали (проекції кіл, вписаних у грані куба, заданого в ізометричній проекції). 1 -й варіант — сторона куба дорівнює 60 мм. 2-й варіант — сторона куба дорівнює
70 мм.


19
1
Тема. Циліндр в ізометричній проекції.
Завдання. Побудувати циліндр (діаметр 50 мм, Довжина 70 мм).
Овал (основа циліндра) лежить у площині: 1-й варіант — перпендикулярній до горизонтальної площини проекції; 2-й варіант — перпендикулярній до фронтальної площини; 3-й варіант — перпендикулярній до профільної площини.


20
1
Тема. Ізометрична проекція предмета, який має округлі по­верхні.
Завдання. За кресленням виконати ізометричну проекцію предмета, який має округлі поверхні.



21
1
Тема. Технічний рисунок.
Пр. робота №6. За двома виглядами або з натури виконати технічний рисунок деталі.


22
1
Тема. Креслення та аксонометричні проекції геометричних тіл. Проеціювання куба, паралелепіпеда, призми та піра­міди.
Завдання. Виконати креслення і наочне зображення за ви­глядом зверху куба, паралелепіпеда, призми або піраміди. Висота геометричних тіл дорівнює 70 мм. Виконати розгортку накресленого геометричного тіла.


23
1
Тема. Проеціювання циліндра, конуса, кулі.
Завдання. Виконати креслення і наочне зображення цилінд­ра, конуса або кулі за картками-завданнями, на яких дано вигляд зверху і позначена висота геометричного тіла.


24
1
Тема. Проекції групи геометричних тіл.
Пр. робота №7. За виглядом зверху і спереду групи геометричних тіл побудувати їх профільну проекцію.




Тематичне оцінювання



8
Читання і виконання креслень


25
1
Тема. Аналіз геометричної форми предмета.
Завдання. Побудувати третій вигляд за двома заданими ви­глядами деталі. Визначити, з яких геометричних тіл склада­ється ця деталь.


26
1
Тема. Читання та виконання креслень деталі.
Завдання. За контуром зображення і умовними позначення­ми визначити, з яких геометричних тіл складається деталь. Доповнити креслення лініями, яких не вистачає. Виконати технічний рисунок цієї деталі.


27
1
Тема. Нанесення розмірів з урахуванням форми предмета. Пр. робота №8 За аксонометричною проекцією побудувати три вигляди деталі і нанести розміри.


28
1
Тема. Конструювання.
Завдання. Сконструювати з двох паралелепіпедів модель деталі. Виконати її креслення в необхідній кількості вигля­дів. Нанести розміри. 1-й варіант — конструкція моделі повинна будуватися як сума двох паралелепіпедів; 2-й варіант — як різниця (в моделі повинна бути порожнина, яка дорівнює меншому паралелепіпеду).


29
1
Тема. Креслення предмета в трьох виглядах з перетворен­ням його форми (вилученням частини предмета).
Пр. робота №9. Виконати за наочним зображенням креслення предмета, вилучивши окремі частини, які на предметі позначені суцільною тонкою лінією.


30
1
Тема. Креслення деталі із зміною її просторового положен­ня.
Завдання. За наочним зображенням виконати креслення деталі із зміною її просторового положення. Напрям прое­ціювання для побудови головного вигляду має бути вказа­ний стрілкою.


31
1
Тема. Ескізи. Порядок виконання ескізів.
Пр. робота №10. Виконати ескіз деталі з натури або за наочним зображенням.


32
1
Тема. Креслення деталі за ескізом.
Завдання. За ескізом, який був зроблений на попередньому уроці, виконати креслення деталі. Кожен учень виконує креслення деталі за ескізом, зробленим іншим учнем.




Тематичне оцінювання


33
1
Тема. Узагальнення знань.
Завдання. За словесним описом виконати креслення деталі в необхідній кількості виглядів. Нанести розміри. Побуду­вати технічний рисунок цієї деталі.


34
1
Повторення вивченого матеріалу.
Тема. Нанесення розмірів, виносна і розмірна лінії, стрілки, знаки діаметра, радіуса, позначення товщини і довжини де­талі написом, розміщення розмірних чисел.
Завдання. Виконати вправи на нанесення розмірів.


35
1
Повторення вивченого матеріалу.
Тема. Креслення та аксонометричні проекції геометричних тіл.
Завдання. Виконати розгортку накресленого геометричного тіла.




Немає коментарів:

Дописати коментар