Сенчанська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Погоджено
Заступник директора з навчальної
роботи_____________ Т.О.
Балагура
«____»___________________20___
р.
Заступник директора з навчальної
роботи_____________ Т.О.
Балагура
«____»___________________20___
р.
Календарне планування
уроків креслення
у 10 класі
Сенчанської ЗОШ
І-ІІІ ступенів
на 2016 - 2017 навчальний рік
за програмою
Міністерства освіти і науки
України
Курс за вибором для 8-11 класів
(Лист
Міністерства освіти і науки України
№1/11-3580
від 22.08.2001 р.)
Розглянуто на засіданні МО математичного циклу
Протокол № ______
від «_____»_______________20_____р.
Голова МО _________ Р. М. Ємець
Вчитель Ю. І. Жоров
Складено
до підручника: Сидоренко В. К.; Креслення
8-9 клас, підручник для учнів загальноосвітніх
навчально-виховних закладів.– К: Школяр, 2003. – 239 с.: іл.
Рекомендовано Міністерством освіти і науки
України (Лист Міністерства освіти і науки України №1/11-2805 від 07.07.2003 р.)
Річна кількість годин – 35
Кількість годин на тиждень – 1
Практичних робіт – 10
Тематичних оцінювань – 4
Погоджено
Заступник директора з навчальної
роботи _____________ Т. О. Балагура
роботи _____________ Т. О. Балагура
«_____»_________________20___р.
Креслення
10 клас
І семестр
Календарно-тематичний
план
№
зан.
|
К-сть год.
|
Зміст навчального
матеріалу
|
Дата
10 кл.
|
Примітки
|
|
9
|
Правила оформлення креслень
|
|
|
1
|
1
|
Тема. Навчальний предмет
«Креслення», Значення креслення в практичній діяльності людей; короткі
відомості з історії розвитку креслення. Місце креслень серед інших видів
графічних зображень. Сучасні методи виконання креслень. Інструменти, приладдя
і матеріали для виконання креслень. Раціональні прийоми роботи інструментами.
Організація робочого місця.
Завдання. На аркуші білого паперу, користуючись креслярськими
інструментами, провести по п'ять вертикальних, горизонтальних і похилих ліній
довжиною
|
|
|
2
|
1
|
Тема. Поняття про державні стандарти. Формати. Основний напис креслення.
Завдання. На аркуші білого паперу А4 накреслити суцільною товстою основною лінією
рамку і основний напис у правому нижньому куті рамки. Основний напис
розмістити вздовж довгої сторони аркуша.
|
|
|
3
|
1
|
Тема. Лінії: суцільна товста основна, суцільна тонка,
суцільна хвиляста, штрихова, штрихпунктирна тонка, штрихпунктирна з двома
точками.
Пр. робота №1. На аркуші білого паперу провести по п'ять паралельних
ліній трьох типів. Довжина ліній
Накреслити два кола
діаметрами 20 і
|
|
|
4
|
1
|
Тема. Креслярський шрифт. Літери, цифри і знаки на кресленнях.
Завдання. Виконати написи в попередній роботі шрифтом 5 або 7.
Написати своє прізвище, ім'я, слова «Креслив», «Перевірив». Заповнити
основний напис креслення (назва роботи «Типи ліній»).
|
|
|
5
|
1
|
Тема. Нанесення розмірів, виносна і розмірна лінії, стрілки,
знаки діаметра, радіуса, позначення товщини і довжини деталі написом,
розміщення розмірних чисел.
Завдання. Виконати вправи на нанесення розмірів. Накреслити
многокутник, два кола діаметрами 50 і
|
|
|
6
|
1
|
Тема. Масштаби. Застосування і позначення.
Пр. робота №2. Виконати креслення деталі «Прокладка» за поданими
половинами зображень, які розділені віссю симетрії (
Нанести розміри, зазначити
товщину деталі написом. Масштаб зображення 1:2.
|
|
|
7
|
1
|
Тема. Поділ кола на рівні частини.
Завдання. Виконати креслення прокладки,
яке потребує для побудови ділення кола на рівні частини.
|
|
|
8
|
1
|
Тема. Спряження. Спряження двох прямих; кола і прямої дугами
заданого радіуса.
Завдання. Виконати вправи на побудову спряжень: паралельних
прямих; прямих, які утворюють прямий, гострий і тупий кути; прямої з дугою
заданого радіуса.
|
|
|
9
|
1
|
Тема. Застосування спряження при побудові креслення деталі.
Пр. робота №3. Виконати креслення плоскої деталі, для зображення якої
потрібне застосування спряження. Визначити
масштаб зображення. Нанести розміри, товщину деталі позначити написом (
|
|
|
|
|
Тематичне оцінювання
|
|
|
|
6
|
Способи проеціювання
|
|
|
10
|
1
|
Тема. Проеціювання. Центральне і паралельне проеціювання. Прямокутне
проеціювання. Проеціювання на одну площину проекції.
Завдання. Виконати креслення деталі за наочним зображенням. Креслення повинне
складатися з однієї проекції. Нанести розміри. Товщину деталі показати
написам.
|
|
|
11
|
1
|
Тема. Проеціювання на дві і три площини проекцій.
Завдання. За наочним зображенням
виконати креслення деталі на три площини проекцій. Нанести розміри.
|
|
|
12
|
1
|
Тема. Розміщення виглядів на кресленні. Вигляд спереду,
вигляд зверху, вигляд зліва. Визначення головного вигляду на кресленні.
Завдання. За трафаретом виконати креслення предмета, нанести
розміри. На трафареті наведено головний вигляд предмета, а на виглядах зверху
і зліва — лише обриси загальної форми, що відповідають проекціям предмета.
Робота зводиться до доповнення виглядів лініями, яких не вистачає.
|
|
|
13
|
1
|
Тема. Знаходження на кресленні вершин, ребер і граней
-предмета.
|
|
|
14
|
1
|
Пр. робота №4. За наочним зображенням накреслити три вигляди деталі,
нанести її розміри. Знайти на виглядах проекції: точки А, ребра ВС, граней,
позначених на наочному зображенні. Виділити (пофарбувати олівцем) на всіх
виглядах ту грань деталі, яка не паралельна жодній з площин проекцій.
|
|
|
15
|
1
|
Тема. Моделювання за кресленням.
Завдання. За двома виглядами деталі накреслити третій, нанести
розміри. Дома зробити модель цієї деталі з картону або дроту.
|
|
|
|
|
Тематичне
оцінювання
|
|
|
Погоджено
Заступник директора з навчальної
роботи ________________________ Т. О. Балагура
роботи ________________________ Т. О. Балагура
«_____»______________________________20___р.
Креслення
10 клас
ІІ семестр
Календарно-тематичний
план
№
зан.
|
К-сть год.
|
Зміст навчального
матеріалу
|
Дата
10 кл.
|
Примітки
|
|
9
|
Аксонометричні проекції.
|
|
|
16
|
1
|
Тема. Аксонометрична проекція: утворення і побудова (положення
осей). Фронтальна диметрична проекція плоскогранних предметів.
Завдання. За кресленням виконати фронтальну диметричну проекцію
плоскогранного предмета, який має циліндричний отвір.
|
|
|
17
|
1
|
Тема. Ізометрична проекція плоскогранної деталі.
Пр. робота №5. За двома виглядами деталі побудувати її ізометричну
проекцію.
|
|
|
18
|
1
|
Тема. Ізометричні проекції кіл. Еліпс як проекція кола. Побудова
овала.
Завдання. Побудувати овали (проекції кіл, вписаних у грані куба,
заданого в ізометричній проекції). 1 -й варіант — сторона куба дорівнює
|
|
|
19
|
1
|
Тема. Циліндр в ізометричній проекції.
Завдання. Побудувати циліндр (діаметр
Овал (основа циліндра) лежить
у площині: 1-й варіант — перпендикулярній до горизонтальної площини проекції;
2-й варіант — перпендикулярній до фронтальної площини; 3-й варіант —
перпендикулярній до профільної площини.
|
|
|
20
|
1
|
Тема. Ізометрична проекція предмета, який має округлі поверхні.
Завдання. За кресленням виконати ізометричну проекцію предмета,
який має округлі поверхні.
|
|
|
21
|
1
|
Тема. Технічний рисунок.
Пр. робота №6. За двома виглядами або з
натури виконати технічний рисунок деталі.
|
|
|
22
|
1
|
Тема. Креслення та аксонометричні проекції геометричних тіл.
Проеціювання куба, паралелепіпеда, призми та піраміди.
Завдання. Виконати креслення і наочне
зображення за виглядом зверху куба, паралелепіпеда, призми або піраміди.
Висота геометричних тіл дорівнює
|
|
|
23
|
1
|
Тема. Проеціювання циліндра, конуса, кулі.
Завдання. Виконати креслення і наочне зображення циліндра,
конуса або кулі за картками-завданнями, на яких дано вигляд зверху і
позначена висота геометричного тіла.
|
|
|
24
|
1
|
Тема. Проекції групи геометричних тіл.
Пр. робота №7. За виглядом
зверху і спереду групи геометричних тіл побудувати їх профільну проекцію.
|
|
|
|
|
Тематичне оцінювання
|
|
|
|
8
|
Читання і виконання креслень
|
|
|
25
|
1
|
Тема. Аналіз геометричної форми предмета.
Завдання. Побудувати третій вигляд за двома заданими виглядами деталі. Визначити,
з яких геометричних тіл складається ця деталь.
|
|
|
26
|
1
|
Тема. Читання та виконання креслень деталі.
Завдання. За контуром зображення і умовними
позначеннями визначити, з яких геометричних тіл складається деталь.
Доповнити креслення лініями, яких не вистачає. Виконати технічний рисунок
цієї деталі.
|
|
|
27
|
1
|
Тема. Нанесення розмірів з урахуванням форми предмета. Пр. робота №8 За аксонометричною проекцією побудувати три
вигляди деталі і нанести розміри.
|
|
|
28
|
1
|
Тема. Конструювання.
Завдання. Сконструювати з двох паралелепіпедів модель деталі. Виконати
її креслення в необхідній кількості виглядів. Нанести розміри. 1-й варіант —
конструкція моделі повинна будуватися як сума двох паралелепіпедів; 2-й
варіант — як різниця (в моделі повинна бути порожнина, яка дорівнює меншому
паралелепіпеду).
|
|
|
29
|
1
|
Тема. Креслення предмета в трьох виглядах з перетворенням
його форми (вилученням частини предмета).
Пр. робота №9. Виконати за наочним зображенням креслення предмета,
вилучивши окремі частини, які на предметі позначені суцільною тонкою лінією.
|
|
|
30
|
1
|
Тема. Креслення деталі із зміною її просторового положення.
Завдання. За наочним зображенням виконати креслення деталі із
зміною її просторового положення. Напрям проеціювання для побудови головного
вигляду має бути вказаний стрілкою.
|
|
|
31
|
1
|
Тема. Ескізи. Порядок виконання ескізів.
Пр. робота №10. Виконати ескіз деталі з натури або за наочним зображенням.
|
|
|
32
|
1
|
Тема. Креслення деталі за ескізом.
Завдання. За ескізом, який був зроблений на попередньому уроці,
виконати креслення деталі. Кожен учень виконує креслення деталі за ескізом,
зробленим іншим учнем.
|
|
|
|
|
Тематичне
оцінювання
|
|
|
33
|
1
|
Тема. Узагальнення знань.
Завдання. За словесним описом виконати креслення деталі в
необхідній кількості виглядів. Нанести розміри. Побудувати технічний рисунок
цієї деталі.
|
|
|
34
|
1
|
Повторення вивченого
матеріалу.
Тема. Нанесення розмірів, виносна і розмірна лінії, стрілки,
знаки діаметра, радіуса, позначення товщини і довжини деталі написом,
розміщення розмірних чисел.
Завдання. Виконати вправи на нанесення розмірів.
|
|
|
35
|
1
|
Повторення вивченого
матеріалу.
Тема. Креслення та аксонометричні проекції геометричних тіл.
Завдання. Виконати розгортку накресленого геометричного тіла.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар